Як швидко відшити кандидата або 10 шкідливих порад для HR

«Ти дивись на них — вони ще розповідати мені будуть?! Дзуськи! Я тут уже 5 років працюю і таких бачив достатньо!» — пихато вимовив керівник відділу кадрів Сергій Петрович, коли за черговим претендентом на посаду слюсаря зачинилися двері. Й обурено додав: «Теж мені, інтелігент нещасний…!»

«Мабуть, і цей не підійшов», — прокоментувала ситуацію завгосп тітка Маша, коли черговий здобувач кулею вискочив на вулицю.

Сергій Петрович був людиною досить жорсткою та безкомпромісною. Він мав тверді принципи й не дуже міцні нерви. Ніколи не давав можливість якомусь жалюгідному інженеру ставити зайві запитання або, чого доброго, показувати характер. Забагато почестей.

Метод спілкування Петра Сергійовича чудово спрацював би й зараз. Процес наймання персоналу, який у наші дні неймовірно ускладнився, можна було б моментально спростити.

У сучасному суспільстві проводяться співбесіди зі співробітниками, де велика увага приділяється їхнім думкам і бажанням. Ну кому потрібна вся ця тяганина? Чи не так?

«Хороший» інтерв’юер мусить у будь-якій неординарній ситуації запитально підіймати брову, усім своїм виглядом висловлюючи невдоволення і презирство до кандидата. Й обов’язково користуватися такою інструкцією:

  1. Відразу поставте претендента на місце! Щоб не смів ставити безглуздих запитань, поводився тихо й розумів, яка йому надана честь — потрапити на співбесіду СЮДИ.
  2. Не розповідайте нічого про компанію, її корпоративні цінності, сферу діяльності та плани на майбутнє. Повідомте кандидату мінімально можливі подробиці про вакансію, його обов’язки та умови роботи.
  3. Підготуйте новачка до найгіршого. «Людина людині вовк» і «Виживає найсильніший» — не забудьте мимохіть використати в розмові ці життєствердні фрази. Нехай кандидат одразу зрозуміє, що возитися з ним нікому й ніколи.
  4. Поцікавтеся особистісними якостями претендента, його віросповіданням, політичними поглядами і ставленням до одностатевих шлюбів. Ну для чого вам у колективі «темна конячка»?
  5. Уважно читайте резюме на співбесіді. Пам’ятайте, що до цього ви не збиралися цим займатися, було повно інших справ. Не забувайте багатозначно хмикати, коментувати попередні місця роботи людини і вдало жартувати над її навичками та досвідом. І взагалі, вам на співбесіду непогано було б запізнитися — нехай посидить, понервує для початку.
  6. Неактуальні вакансії із сайту компанії не видаляйте. По-перше, на це потрібно витрачати час. А по-друге, — нехай люди надсилають резюме частіше. І ви постійно зможете поповнювати базу кандидатів.
  7. Навіть не думайте давати претендентам зворотний зв’язок за результатами співбесіди! Не варто витрачати на це час і красномовство. Нехай самі думають, чому їх не взяли.
  8. До вибору новорічних подарунків для співробітників підходьте без ентузіазму. Насамперед проявляйте практичність і ощадливість. Приклад хорошого презенту — китайський засіб для чоловічої потенції «Червоний дракон». Причому подарувати його можна як чоловікам, так і жінкам. У господарстві все стане в пригоді.
  9. Ігноруйте скарги. Компанія не мусить прислухатися до невдоволення персоналу, вислуховувати претензії та розбиратися в проблемах. Якщо хтось чимось незадоволений, він завжди може витратити свій час і енергію на пошуки іншої роботи.
  10. Під час звільнення співробітника максимально ускладніть процес підписання документів, отримання обхідного листа тощо. Цікавитися, чому він вирішив піти — вище вашої гідності. Якщо він не оцінив усього, що ви для нього зробили, йому ж гірше!

Сподіваюся, вищевикладені поради виручать «хорошого» HR-а в скрутній ситуації: полегшать момент розставання з претендентами одразу після співбесіди, а також допоможуть надати додаткового прискорення співробітникам, які звільняються.

І, так, це був жарт. Усе, окрім «Червоного Дракона». Це не вигадка, а реально наявний засіб. Його подарували на новий 2015 рік усім співробітникам компанії, у якій працювала моя подруга. Колектив на той момент складався із 4-х хлопців і 12-ти дівчат.

Насправді я щиро бажаю, щоб жоден із читачів не зіткнувся із HR-ом, який користуватиметься такими порадами. А якщо таке трапиться — біжіть від нього.