Хто такий Project Manager?

12 червня 2023

Світ інформаційних технологій багатогранний і сповнений можливостей: у ньому є місце творчості, точним технічним наукам, філології, менеджменту, аналізу. Він готовий приймати фахівців із різним бекґраундом та рівнем знань.

Хто такий Project Manager?

Project Manager (PM) — нетехнічна посада, головне завдання якої — керувати проєктом. Як сказав Тревор Л. Янг: «Управління проєктом — динамічний процес, який залучає відповідні ресурси організації для досягнення чітко визначених цілей, що можна назвати стратегічними потребами. Він завжди проходить із певним набором обмежень».

Завдання проєктного менеджера

З погляду перспективи:

  • У довгостроковому плані PM має стежити за швидкістю просування до головної мети проєкту, її актуальністю та тим, якими способами команда йде до неї.
  • У короткостроковій перспективі він/вона відповідає за план розроблення, створення команди, налагодження комунікації між усіма стейкхолдерами проєкту, власне роботу над проєктом, терміни та якість створеного продукту.

З погляду орієнтованості:

  • Орієнтація на клієнта — проєктний менеджер має забезпечити досягнення цілей проєкту, аби підвищити рівень задоволеності клієнта.
  • Орієнтація на компанію — PM має створити умови та проконтролювати виконання заданих фінансових показників (маржинальність).
  • Орієнтація на команду — Project Manager має підтримувати позитивну атмосферу в команді через мотивацію деяких її членів; відстежувати, запобігати чи пом’якшувати можливі конфлікти; допомагати в кар’єрному розвитку.

Обов’язки PM’а

  1. Створення архітектури проєкту загалом чи певного функціоналу. Тут проджект-менеджер відповідає за проведення зборів, у межах яких визначається, як створюватиметься проєкт або функціонал на основі заявлених цілей.
  2. Планування подальших кроків. Після створення загального бачення проєкту, PM має вивчити чинники, які можуть вплинути на успішне завершення роботи. Важливу частку займає Risk Management.
  3. Налагодження комунікації між стейкхолдерами. Це важливий момент: клієнт має знати, що відбувається з його проєктом, а команда — розуміти напрям спільного руху.
  4. Управління персоналом. Окрім комунікації, PM необхідно підтримувати високий рівень комфорту як із боку клієнта, так і з боку команди, щоб запобігти можливим конфліктам та розбіжностям.
  5. Адміністрування бюджету. Потрібно планувати видатки з огляду на цілі проєкту. Спочатку забезпечити основні витрати, а після, за можливості, — додаткові.
  6. Ведення документації. Проєктний менеджер відповідає за створення, оновлення та зберігання документів, що належать до проєкту. Це можуть бути плани, звіти, вимоги до специфікації, графіки, протоколи зустрічей, контракти тощо. Збереження документів у відповідній структурованій формі допомагає забезпечити доступність та ефективність пошуку.
  7. Оперативна діяльність. Мається на увазі щоденне відстеження процесів усередині проєкту для швидкого реагування на можливі проблеми або ризики, що виникають.

Шляхи розвитку менеджера проєктів

  1. Горизонтальне кар’єрне зростання — ви розширюєте кількість проєктів, команд і поступово перетворюєтеся на Program Manager, у якого в підпорядкуванні можуть бути команди не лише по всій країні, але й у всьому світі.
  2. Вертикальне кар’єрне зростання дає змогу зростати до топменеджменту, наприклад, стати CEO або CFO.
  3. Також можна йти в суміжні сфери — бізнес-аналіз, управління продуктом, тестування.

Кому підходить посада Project Manager

Ідеальним набором навичок для вступу на посаду буде:

 

  • знання інструментів та артефактів;
  • розуміння процесу розроблення програмного забезпечення;
  • розвинені лідерські, комунікативні та аналітичні навички;
  • уміння проводити презентації;
  • здатність працювати з конфліктами.

Але на цьому перелік не закінчується. Надалі докладніше розповімо про інструменти, артефакти та інші важливі речі.

 

Відчуваєте готовність поповнити сім’ю менеджерів? Із задоволенням покажемо вам правильний шлях! Реєструйтеся на курс «Основи управління проєктами» або «Експерт в управлінні проєктами» вже зараз.