“Хто я як професіонал?”
“Мені пропонують роль керівника, яле не маю впевненості, що команда мене сприйме…”
“Ми хочемо підвищити кількох співробітників, ала керівництво/клієнт поки не бачить їх для промошину. Як нам їх краще спозиціонувати?”
Ці та подібні питання періодично отримую від клієнтів. І, можливо, це не завжди помітно одразу, але всі вони — про професійний бренд, образ який створено в робочому оточенні.
Вікно Джог(х)арі - один із інструментів, який проливає світло на наш професійний бренд. Проста модель, яка допомагає побачити себе з чотирьох сторін і не злетіти з рейок.
Це те, що знаю про себе я, і що бачать інші.
Питання для себе:
🧼 Протріть скло — випишіть щонайменше 9 якостей зі своєї відкритої зони.
Кейс у моїй команді:
Оксана, Senior BA. На performance review її хвалили за структурованість та вміння пояснювати. Вона вважала це "просто частиною роботи". Ми разом визнали: це вже сильна частина її професійного бренду.
Вона вирішила використовувати цю якість активніше — почала вести вебінари та створювати профорієнтаційний контент для новачків.
Тут – те, що знаю я, але не знають інші.
Питання:
🧼 Протріть скло — вкажіть 7 якостей з вашої прихованої зони.
Кейс із клієнтом:
Роман, спортивний тренер. Закінчив курс з психології, але мовчав про це: "Не готовий продавати себе". Ми допомогли додати ці теми у його соцмережі — і раптом пости про психологію привели нових клієнтів.
Так бренд фітнес-тренера трансформувався у бренд наставника тіла й духу.
Тут – те, що бачать інші, але не бачу я.
Питання:
🧼 Протріть скло - вкажіть хоча б 5 якостей із вашої сліпої зони.
Порада: регулярно просити зворотний зв'язок у різних форматах: фідбек-анкета, запит в лоб, анонімне опитування, фраза: "що я можу покращити у взаємодії?"
Кейс у моїй команді:
Влад – крутий розробник. Вважав, що тримає нейтральність у комунікації, але клієнти казали, що з ним важко домовитися. Через "сліпу зону" архітектурні задачі почали віддавати іншим.
Ми пропрацювали зворотний зв’язок — Влад почав додавати більше пояснень і проактивності. Замість сухого «так не спрацює» — «чому саме і які є альтернативи».
Те, чого не знаю я, і не знають інші. Але воно є.
Питання:
🧼 Протріть скло - вкажіть не менше 3 можливих якостей із зони невідомого.
Нотатка:
Тут часто народжуються зміни кар'єри, нові ролі, творчість. Не варто боятись цієї зони – вона і є зона зростання. На консультаціях ми часто шукаємо цей "простір експерименту" – без оцінки.
Професійний бренд – це не тільки "як мене сприймають". Це історія про прозорість, гнучкість і сміливість показати себе різною, розширювати та розвивати свій образ експерта. І так – себе ще можна здивувати. І це кайф.
Хочеться попрацювати глибше над професійним брендом - приходьте на програму або у персональне менторство. Особливо для людей, які переходять на новий етап: змінюють кар'єру, починають працювати на себе, стають ментором, лідером.