Він серйозний, упевнений у собі й розуміє, що й коли необхідно робити.
Капітан вживає заходів для життєзабезпечення екіпажу й підтримання судна в робочому стані, обирає швидкість і курс, спритно обходить скелі та мілини.
Прислухається до порад команди, яку відмінно знає, вміє розв’язати будь-яке складне питання щодо експлуатації та безпеки судна. Звітує перед судновласником не тільки щодо технічного стану корабля, а й щодо роботи його підрозділів, систем оснащення тощо. Стежить за часом, злагодженістю роботи екіпажу і, найголовніше, — прибуває в порт вчасно.
Якщо вам пощастило працювати в команді, яка прагне гарних результатів і має досвідченого командира, що бажає привести ваш корабель до фінішу першим, вважайте це удачею. Але досить часто трапляється така категорія керівників, яких варто було б впровадити в команду суперників перед стартом регати проєкту й радісно потирати ручки. Вони там нароблять справ!
Для того, щоб РМ відмінно вирішив поставлене завдання і гарантовано знищив бізнес-проєкт ваших конкурентів, не забудьте порадити «фахівцеві» дотримуватися такого плану дій:
1. Не допускати безглуздої витрати часу на розроблення планів, обговорення майбутньої роботи тощо.
Краще взагалі скасувати щоденні збори (вони для слабаків) і швидше починати працювати! Адже все й так можна тримати в голові, головне — вчасно роздавати вказівки. Краще витратити зайвий час пізніше, якщо будуть необхідні правки.
2. Не занурюватися в деталі.
Навіщо розуміти, як влаштовані бізнес-процеси в компанії, або розбиратися, чим пов’язані між собою відділи і співробітники? Керівник апріорі вищий за всіх цих розробників, маркетологів і тестувальників. Потрібно лише не забувати періодично нагадувати про це колегам і демонструвати свою перевагу.
3. Ніякої клієнтоорієнтованості!
Під час початкового обговорення проєкту із замовником потрібно спробувати повернути справу так, щоби був прийнятий зручний для PM-а варіант. Дуже добре, якщо клієнт не до кінця розуміє, що йому необхідно. Тоді в разі виникнення проблем можна все валити на нього. Мовляв, він неправильно виклав свої потреби, з ним або з його представниками неможливо швидко зв’язатися тощо. Важливо не обговорювати з клієнтом усіх нюансів і не фіксувати ухвалених рішень у листуванні.
4. Ніколи не дякувати колегам за їхню роботу й не помічати їхніх досягнень.
Для чого зайвий раз підвищувати їхню значущість? Якщо менеджер проєктів сам припустився помилки, не потрібно її визнавати! І так ясно, що це сталося через надмірну завантаженість. Адже РМ не двожильний! Найкращим варіантом буде надати можливість собі відпочити, а всі питання можна відкласти до завтра. Або до післязавтра.
5. Не думати про команду.
Усім відомо, що люди працюють за гроші. Тому не варто просити допомоги в співробітників або запитувати їхньої думки. Ще не вистачало, щоб вони вважали себе розумнішими за керівника!
6. Не відволікатися на думки про психологічний клімат у колективі: він не впливає на якість роботи.
Це справа співробітників, якщо вони лаються, кричать або ненавидять одне одного. Навіщо менеджеру зайві негативні емоції?
7. Обов’язково шукати винних!
По-перше, цей процес дасть змогу цікаво провести час і розважити колектив. По-друге, якщо перед усіма таврувати ганьбою неуважного співробітника, це послужить іншим уроком і дасть чітке розуміння того, чиї в лісі шишки.
8. Усі складні завдання перекласти на плечі тих розробників, які працюють краще і швидше за інших.
Зарплату водночас можна платити всім однакову. Більш досвідчені фахівці мають бути щасливі від усвідомлення того, що їм довірено відповідальну справу, і працюватимуть набагато ефективніше.
9. З незадоволеним виглядом вислуховувати запитання і пропонування команди.
Вони виконавці, ось нехай розбираються з пріоритетністю завдань і думають, як виконати роботу. Спілкування із замовником добре б повністю перекласти на бізнес-аналітика. Нехай він несе відповідальність за правильне розуміння вимог клієнта.
10. Ах, так! Ніяких адаптацій для новачків!
Фігурально висловлюючись, краще зайвий раз дістати ремінь, щоби прояснення настало швидше. Жодних курсів, тренінгів і семінарів із розвитку співробітників. Хочуть — нехай удосконалюються за свої кошти.
Якщо керівник дотримуватиметься всіх цих порад, будьте певні, за тиждень до настання терміну здачі проєкту команда з песимізмом заявить, що для його завершення необхідно ще щонайменше 5 місяців. Хоча РМ обіцяв замовнику віддати роботу вчасно.
У такому разі вітаємо! Ваш засланий козачок менеджер проєкту чудово впорався з поставленим завданням. Усе, що вам залишається — не наслідувати його приклад.