7 soft та hard skills для роботи дата-аналітиком. Обов’язки та перспективи посади

23 травня 2023

Чи задумувалися ви, як компанії прогнозують тенденції на ринку, розробляють ефективні стратегії продажу, збільшують свій дохід? На допомогу приходять аналітики. Вони працюють, аби удосконалювати систему освіти, поліпшувати надання медичних послуг, покращувати роботу громадського транспорту тощо.

Це герої цифрової епохи, які допомагають зробити наше життя кращим та зручнішим. За інформацією Всесвітнього економічного форуму за 2020 рік, аналітики стають найбільш поширеною професією у світі.

Дата-аналітик (Data Analyst) — професіонал, який вирішує бізнес-задачі завдяки аналізуванню. Тобто шукає в інформації більше сенсів, ніж доступно іншим спеціалістам.

Обов’язки дата-аналітика

 

Сюди входить виконання завдань — від пошуку необхідних через мову запитів до проєктування сховища

  1. Збір та аналізування — дає можливість зрозуміти їхню суть та працювати з ними, аби в подальшому приймати рішення на основі обробленої інформації.
  2. Розроблення алгоритмів — необхідно для знаходження в нових зв’язків та залежностей.
  3. Розроблення моделей — набору таблиць і зв’язків, які визначають спосіб організації та зберігання. Це інструмент роботи з показниками для вирішення поставлених завдань.
  4. Візуалізація — перетворення великої кількості інформації на графіки, діаграми, схеми тощо.
  5. Надання рекомендацій на основі результатів аналізування.

Як стати дата-аналітиком: 7 хардскілів у вашому резюме

  1. Математичні навички. Допоможуть розуміти суть методів, що використовує аналітик, які саме розрахунки відбуваються. У нагоді стануть знання зі статистики, аналізування та основ лінійної алгебри (матриці й операції з ними.) Ці дисципліни — інструменти аналізування, що суттєво допомагають приймати рішення. Особливу увагу варто звернути на такі розділи: теорія ймовірностей, поняття вірогідності, основні функції розподілу.
  2. Володіння SQL — мовою запитів. Дає змогу отримувати потрібну інформацію з баз даних, фільтрувати та об’єднувати її в групи.
  3. Уміння працювати з інструментами візуалізації. Спосіб показати складну інформацію зрозуміло та доступно через презентацію.
  4. Володіння Python чи R. Дає можливість автоматизувати рутинні процеси.
  5. Іноземна мова. Англійська — золотий стандарт комунікації IT-спеціалістів та міжнародних компаній.
  6. Знання Data Science. Розуміння різновидів машинного навчання, вміння вирішувати задачі за їхньою допомогою.
  7. Знання домену, в якому працюєте. Чим краще розумієте галузь, в якій аналізуєте дані, тим ефективнішими будуть ваші рішення та рекомендації. Наприклад, якщо працюєте в медичній сфері, мусите мати знання про медичні терміни, процедури та технології.

7 soft skills для Data Analyst

1. Критичне мислення. Дає змогу спеціалісту якісно перевіряти інформацію і мінімізувати помилки.

2. Ініціативність і проактивність. Генерація новаторських ідей і керування ними.

3. Управління часом. Дотримання термінів і мінімізація зриву дедлайну. Any.do, Google Calendar, TickTick, Todoist — інструменти, що полегшують планування.

4. Терпіння. Витримка дає змогу не кинути справу через неминучі труднощі.

5. Прагнення до розвитку. Світ мінливий, тому стежити за трендами, вдосконалювати свої навички та інструментарій — ще один must have для аналітика.

6. Уміння працювати в команді. Перевагою буде здатність вирішувати спори безконфліктно, адаптуватися до нових обставин. Така співпраця мотивує думати за межами типових рішень і генерувати більше ідей, приймати рішення.

7. Відповідальність. Сприяє кращим результатам у бізнесі, сильнішій залученості спеціаліста до процесу.

Де працюють аналітики

Досвід в ІТ-аналітиці не є критичною вимогою, адже найбільш поширена практика — зростання аналітика всередині компанії.

Частіше за все Data Analysts потрібні в таких сферах:

    1. Технологічна індустрія: компаніяї, які розробляють програмне забезпечення, мобільні застосунки, вебсайти тощо. Тут Data Analysts аналізують користувачів, трафік, конверсію та інші показники, щоби покращити продукти та послуги.
    2. Фінансова сфера: банки, страхові компанії тощо. Тут аналітики обробляють транзакцій, ризики, фінансові звіти й інші показники, аби допомогти компаніям приймати кращі рішення.
    3. Маркетинг: рекламні чи маркетингові агентства, провайдери. Спеціалісти аналізують споживачів, ринки, конкурентів і інші показники, щоб дати змогу компаніям планувати маркетингові кампанії та стратегії.
    4. Освіта та наука: університети, школи, коледжі, академії тощо. Data Analysts аналізують щодо успішності й ефективності викладання, прогнозують тенденції для вдосконалення методів навчання та розроблення працюючих навчальних програм.

Перспективи кар’єри та зарплата

В Україні ринок дата-аналітиків залишається ненасиченим, особливо серед Middle+ спеціалістів. Тому для тих, хто бажає увійти в цей напрям, чудові можливості кар’єрного зростання.

Є два шляхи розвитку: вертикальний та горизонтальний.

Вертикальний шлях

Горизонтальний шлях

Класична схема професійного зростання — від Junior до Analytics Team Lead, Senior, Head of Analytics або CAO (Chief Analytics Officer).


Шлях орієнтований на розвиток власних навичок і знань, а згодом і менеджерських якостей.

Перехід в інші сфери, наприклад, продакт-менеджент чи керівництво власних стартапів.

Заробітна плата Data Analyst залежить від кількох чинників:

  • рівень кваліфікації;
  • досвід роботи;
  • розмір компанії;
  • галузь, у якій працює аналітик.

У середньому в Україні заробітна плата Junior Data Analyst становить від 20 000 грн до 35 000 грн на місяць, Middle Data Analyst — від 35 000 грн до 70 000 грн на місяць, Senior Data Analyst — від 70 000 грн до 130 000 грн на місяць, а Lead Data Analyst — від 130 000 грн до 200 000 грн на місяць.

Рівень оплати може значно відрізнятися залежно від компанії та регіону.

Як бачимо, професія аналітика вимагає чимало вмінь та зусиль, водночас дає можливості робити нетипові відкриття у своїй сфері діяльності.

Схожі теми