Чи задумувалися ви, як компанії прогнозують тенденції на ринку, розробляють ефективні стратегії продажу, збільшують свій дохід? На допомогу приходять аналітики. Вони працюють, аби удосконалювати систему освіти, поліпшувати надання медичних послуг, покращувати роботу громадського транспорту тощо.
Це герої цифрової епохи, які допомагають зробити наше життя кращим та зручнішим. За інформацією Всесвітнього економічного форуму за 2020 рік, аналітики стають найбільш поширеною професією у світі.
Дата-аналітик (Data Analyst) — професіонал, який вирішує бізнес-задачі завдяки аналізуванню. Тобто шукає в інформації більше сенсів, ніж доступно іншим спеціалістам.
Сюди входить виконання завдань — від пошуку необхідних через мову запитів до проєктування сховища
1. Критичне мислення. Дає змогу спеціалісту якісно перевіряти інформацію і мінімізувати помилки.
2. Ініціативність і проактивність. Генерація новаторських ідей і керування ними.
3. Управління часом. Дотримання термінів і мінімізація зриву дедлайну. Any.do, Google Calendar, TickTick, Todoist — інструменти, що полегшують планування.
4. Терпіння. Витримка дає змогу не кинути справу через неминучі труднощі.
5. Прагнення до розвитку. Світ мінливий, тому стежити за трендами, вдосконалювати свої навички та інструментарій — ще один must have для аналітика.
6. Уміння працювати в команді. Перевагою буде здатність вирішувати спори безконфліктно, адаптуватися до нових обставин. Така співпраця мотивує думати за межами типових рішень і генерувати більше ідей, приймати рішення.
7. Відповідальність. Сприяє кращим результатам у бізнесі, сильнішій залученості спеціаліста до процесу.
Досвід в ІТ-аналітиці не є критичною вимогою, адже найбільш поширена практика — зростання аналітика всередині компанії.
Частіше за все Data Analysts потрібні в таких сферах:
В Україні ринок дата-аналітиків залишається ненасиченим, особливо серед Middle+ спеціалістів. Тому для тих, хто бажає увійти в цей напрям, чудові можливості кар’єрного зростання.
Є два шляхи розвитку: вертикальний та горизонтальний.
Вертикальний шлях |
Горизонтальний шлях |
Класична схема професійного зростання — від Junior до Analytics Team Lead, Senior, Head of Analytics або CAO (Chief Analytics Officer). Шлях орієнтований на розвиток власних навичок і знань, а згодом і менеджерських якостей. |
Перехід в інші сфери, наприклад, продакт-менеджент чи керівництво власних стартапів. |
Заробітна плата Data Analyst залежить від кількох чинників:
У середньому в Україні заробітна плата Junior Data Analyst становить від 20 000 грн до 35 000 грн на місяць, Middle Data Analyst — від 35 000 грн до 70 000 грн на місяць, Senior Data Analyst — від 70 000 грн до 130 000 грн на місяць, а Lead Data Analyst — від 130 000 грн до 200 000 грн на місяць.
Рівень оплати може значно відрізнятися залежно від компанії та регіону.
Як бачимо, професія аналітика вимагає чимало вмінь та зусиль, водночас дає можливості робити нетипові відкриття у своїй сфері діяльності.